Wednesday, March 26, 2014

"Pray 4 MH730"..Pemimpin yang Berjasa.





Semua sudah tahu apa yang berlaku tentang Penerbangan MH730 dr Malaysia Ke China pada 8 mac yang lalu..Dan selepas 20 hari mencari Kapal terbang Mh370 yang hilang.akhirnya ditemui terhempas di Lautan Hindi..marilah kita sedekah kan Al-Fatihah buat penumpang dan anak kapal yang beragama Islam...Ucapan takziah juga buat ahli2 keluarga mangsa..Tidak lupa juga..pemimpin yang terlibat dalam pencarian MH370..sesungguhnya besar pengorbanan mereka terhadap negara..Terima berita yang menyayat hati ini dengan hati yang redha..

Thursday, March 20, 2014

"Muhasabah Cinta"..Inspirasiku

Lirik Muhasabah Cinta - Edcoustic

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu

Tuhan baru kusadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu


Reff
Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung do’a ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku


*
Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi Muhasabat cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu


Pertama kali dengar lagu nie masa otw balik dr Danga Bay..Hati rasa tenang n riang bila mendengar bait2 lagu yg didendang..


Sampai sekarang suka je dengar lagu nie berulang kali..Tanamkan hati yg bersih serta sentiasa harmoni..

Thursday, March 13, 2014

Danga Bay Penuh Emosi..Yes Gotta Bebey,,
























Tgok gambar pon da tau kitorg sume nye RAPAT..hahah..Alhamdullillah program disana sudah selesai..Next program maybe kat Pulau Redang,,hehhe..

Friday, March 7, 2014

Danga Bay..Tempat Mainan Ku..





ESOK PG DANGA BAY..

Wednesday, March 5, 2014

Jaga Dia Untuk Diriku


Hai readers,,tgah sibuk buat assignment..dgrlah lagu2 melayu nie,,tetiba berkumandanglah lagu nie..Tuhan Jagakan Dia..sape yg tak pernah dengar lagu nie..klik disni..Hurm rasa syahdu je bila dengar,,


Teringat pertemuan "JODOH" yang belum kita tahu bila masanye nanti,,bagi kita la..lagu nie sangat mendalam maknanye..Walau apapun yg berlaku dia tetap milikmu..Itulah yg dinamakan JODOH,,



Lirik Lagu Tuhan Jagakan Dia – Motif Band
Hanya dirimu yang ku cinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku
Walau ku tahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadmau
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Walau ku tahu kau takkan sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku


Sungguh terusik jiwa nie bila mendengar.Harapan tinggal harapan..Jaga hatimu buat bakal suamimu..Hanya kamu miliknya..
Sapa yng tak pernah jatuh hati kan??..semua orang pernah cuma ada yang berjaya dan tidak melanjutkan hubungan itu.Ada org simpan dalam..dan sebaliknya.Namun adakah dengan sikap meminati "DIA" langkah untuk kita berjumpa dengan "JODOH"..Sapa yang tahu kan.Jadi kesimpulannya,,,jodoh tu sudah ditetapkan,,cuma kita je yang perlu mencari "DIA"..
Jangan putus asa bagi yg belum berpunya..Sabar adalah instrumen penting,,jgn terlalu ambil ringan ye..Terpulang juga kepada individu itu sendiri.

Sunday, March 2, 2014

Kerisauan Bersama

Kesedihan melanda diri nie,,mana2 pergi pun ade je hal2 yg aq tak suka berlaku..i hate all of this..Please help me from this hateness..sometimes i cant control myself being angry to everybody..Im getting tired n sick about this..

Someone say in my head.."Come on faten,,u can do it..remember your family,,your intention being here.."..

sekarang rindu kt mak n ayah..mak hari2 mesej tapi sometimes aq xdpt blas sbb kredit abis..I miss my parents so much right now..here i am,,will be 4 you,,but now,,im getting weak for that promise..

i just want cry everyday,,semuanye serabut..hate this..xtau knapa skrg nie..just menangis je boleh buat aq kuat balik..somebody please help me..i need "U"..

Mendengar alunan ayat Al-Quran buatkan hatiku tenang dan sebak,,tapi masalahnye hatiku rasa tersiat2..Everybody is Hypocrite right now to me..Perlukah tu semua menjadi ukuran persahabatan,,menjadi ukurran takdir.

Baru aq sedar sekarang,,apa yg org buat kat kita..adakalanya menunjukkan dia x suka kt kita sebenarnye..Tapi aq try jd seorg yg positive,,forget about that and try again with smile..

Xtau mana silapnye..org kata dunia nie tak adil..is it true???>..Teringin nak pg pantai atau laut..nk tenangkn diri,,hapuskan segala kerisauan,,semua org bleh ckp apa yg patut,,but the fact is they cant help me..



Saturday, March 1, 2014

Harap Pada Yang Mampu





Pewittt,,sedapnye ayam nie..nielah yang aq fikir semalam...xde duitkan..jadi mkn KFC jelah,,hahha
2 satu cter..skrg aq nak cter kronologi aq nak mkn kfc..

bkk fb

nampak sapa yg online (kwn)

terasanak minx tolong,,msej laa...

dia jwb..setelah chat pnjg2..akhirnya setuju nak belikan KFC..

hati gembira menempah..

lamanye menuggu..aq pon call dia..

kata tgh makan(da nk kol 11)

okla..last2 lama sgt aq kata cancel jela...

dia reply setelah pergi KFC..KFC tutp laa..

dalam hati..mana x tutup ko pg time org da blik keje..

rupa2 nye pg tengok BOLA..kompem..

XDEREZEKI..

So conclusion nye..jgn terlalu mengharap..

Kebulurlah malam td...

Melampau Betol..

Haa tgok tajuk mcm kejam kan..tp diorg lagi kejam..tiap2 hari aq kena kongsi bilik air dengan org yg bkn aras aq..lbh kurg sehari tu ade la dlm 25 org...pehhh sentap betol..bkn tak nk kongsi..kalo da terlampau ramai,,lambatlah aq nk p klas..mandi plak ber'jam'2..sakit hati betul..

Selalu je buat kecah bilik air tu..kotor jadinya..Yang paling aq tak tahan tu,,ade ke buang bende yg tak sepatutnye dlm lubang tandastu..kang da tersumbat..marah plak..yg jd mangsanye kitorg yg terpaksa pg tempt lain..

KALO DA TUMPANG TU,,WAT LAH CARA MENUMPANG..NIE TAK DAHLA MENUMPANG JADI PEROSAK PLAK..SAKITNYE HATI KITA NIE..HUHU...

HA SEKARG NI SAAT KRITIKAL..AIR PON DATINGGAL SKIT..DISEBBKN 
TAKDE AIR..PENDATANG ASING PON RAMAI LA DTG SINI..
TU X KISAHLA..KITA PAHAM DIORG TAKDE AIR

YG SAKIT HATI SANGAT NIE...MANDI BAGAI NAK RAK..LAMA GILERRR..
SIAP BASUH BAJU DLM BILIK AIR..
KAN TEMPAT BASUH BAJU ADE..P LA SANA..
AQ NAK PG KLAS...LAMA GILA AQ TUNGGU..BUAT MCM UMAH DIA JE..PUIHHH

BUKK AIR BESAR2..INGAT BAPAK DIA KE TLG ISIKAN..ISHHH
BILA HABISAIR TU NNT..KITORG JGK YG SUSAH
ORG UMAH BERJIMAT2 TAKUT AIR HABIS..
NIE PENDATANG HANTU DTG HABISKAN AIR KITORG JER...

XDE OTAK AGAKNYE..XBERPADA2 LGSG..


JANGAN DATANG LAGI!!!!!!!!!!!

MY LOVERS...MK

My Lovers Slideshow: MISS’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Melaka was created by TripAdvisor. See another Melaka slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.